TALARE

Wednesday Live kännetecknas av olika typer av talare, klassiska föreläsningar blandat med olika inslag och delvis fram till eventet okända namn. Här kommer du att möta en skön blandning av framtidsspanare, entreprenörer, jurister och smarta kommunikatörer. Vi bjuder också på en hel massa best practise, föreläsare från företag i framkant av utvecklingen.

Läs mer om några av dagens talare . . .


RICHARD GATARSKI - WeconverseRichard Gatarski

Ekonomie doktor Richard Gatarski är en fristående rådgivare, inspiratör och provokatör med passionerat intresse för mediala och sociala innovationer. Mellan 1989 och 2005 var Richard verksam som forskare och lektor vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Han är jurymedlem i Web Service Award och sitter i styrelsen för Nationell IT-användarcentrum (NITA) . Bland hans uppdragsgivare finns Regeringskansliet, Sveriges Riksdag, många internationella företag, universitet och ideella organisationer. I fartfyllda föreläsningar levererar han inspirerande och provocerande exempel och ger praktiska råd för den som vågar utmana gamla tankesätt. Följ Richard på bloggen: www.weconverse.com

JOHAN RONNESTAM – Ronnestam.com
Johan Ronnestam bloggar om trender, reklam, marknadsföring, teknologi och sociala medier på ronnestam.com. Han har blivit utsedd av Microsoft Advertisings nyhetsbrevsläsare som Sveriges ledande auktoritet inom digital kommunikation och modern reklam och var en av grundarna till en av Europas mest framgångsrika digitala kommunikationsbyråer. Under Johans ledning drevs företaget från start till utnämningen till DI Gasell på 4 år. Han är även ledamot i institutionsstyrelsen för Stockholms Universitets Reklam och PR samt arbetar med utbildningar på Berhgs och Hyperisland. Johan har arbetat globalt med kreativ och strategisk kommunikation för varumärken som adidas, BMW, H&M, IKEA, Suunto, Swatch, Absolut Vodka och MTV och har över ett decenniums erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling.

KATARINA GRAFFMAN
Katarina är filosofie doktor i antropologi och en erfaren konsumentantropolog. Sedan 2007 driver hon företaget Inculture. Katarina arbetar med att hjälpa företag med konsumentnära strategier vad gäller affärs- och varumärkesutveckling. Bland kunderna finns Volvo, Ikea, Procordia, SR, DN. Hon undervisar också i ämnet Kulturstudier på Berghs School of Communication och har skrivit boken Konsumentnära varumärkesutveckling (Liber 2009). Under Live gräver Katarina djupare i ämnet konsumentkultur.

GUDRUN SCHYMAN – FI
Frilansfeminist, debattör, politiker och föredragshållare. Gudrun Schyman var tidigare partiledare för Vänsterpartiet och, under många år, ledamot av Sveriges Riksdag. Sedan 2005 talesperson för Feministiskt initiativ, FI. Hon har en osviklig förmåga att ”gå igenom rutan” – i alla typer av sammanhang. Politiska som privata. Följ henne i de sociala medierna eller varför inte titta in hos www.schyman.se?

BRIT STAKSTON – JMWBrit Stakston
Brit Stakston är mediestrateg på kommunikationsbyrån JMW. Hon har en bred erfarenhet av strategisk rådgivning i kommunikationsfrågor och har arbetat med internet sedan begynnelsen i mitten av 90-talet. Idag är Brit en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom sociala medier och företagsutveckling.

PELLE SJÖQVIST - Dahlheim & Sjöqvist
Pelle Sjöqvist är creative director och head of social media på egna byrån Dahlheim & Sjöqvist samt på K-Street Advisors. Han arbetar främst med strategisk konceptualisering och rådgivning inom sociala medier samt PR. Pelle har tidigare arbetat som creative director och head of social media på Edelman PR med kunder som HP, Xbox, Pfizer, AstraZeneca, Naturvårdsverket och Audio Pro. Senaste vunna PR-priser är tre guld i European Excellence Awards och ett SPINN-guld för Naturvårdsverket och Audio Pro. Under Wednesday Live berättar Pelle, tillsammans med Johnny Kroneld från HP, om vad sociala medier betytt för HPs affärer.

 SIMON SUNDÉN - HonestySimon S
Simon Sundén är en av delägarna samt digital director på Honesty. Han var med och grundade inernetmarknadsförings-bolaget Iconvert, ett bolag med fokus på marknadsföring inom sociala medier, SEO, webbanalys & konvertering och är idag känd som en av de absolut främsta strategerna inom trafikgenerering via sökmotorer & sociala medier. Simon talar på både lokala som internationella konferenser om sociala medier, SEO och PR. Han har också varit medarrangör till några av de största sökkonferenserna i Sverige. På Wednesday Live kommer Simon att prata om hur du kan mäta effekterna av ditt arbete med sociala medier. Simon driver, för övrigt, en av Sveriges mest lästa bloggar inom sociala medier, SEO & PR.

  Sven TSVEN TÖRNKVIST – Google
Google startades 1996 av Larry Page och Sergey Brin. I dag är Google världens största sökmotor – en gratistjänst som är lätt att använda och som oftast levererar relevanta resultat inom bråkdelen av en sekund. Sven Törnkvist är Industry Head på Google Sverige. Hans team erbjuder strategisk rådgivning avseende digital marknadsföring och till sitt förfogande har han några av marknadens mest effektiva och attraktiva mediekanaler, däribland Google AdWords och YouTube. Sven är civilekonom DHS med en bakgrund bl a som VD för Cosmos Communications – ett bolag i Universumkoncernen. Under Wednesday Live kommer Sven att tala om förändrade konsumenttrender inom sök.                                                                      

BEATA WICKBOM - PoolBeata W
Beata är senior webbstrateg på reklambyrån Pool i Stockholm. Hon har jobbat med affärsutveckling och kommunikation på webben sedan 1995. Då var Beata en av dem som predikade digitala möjligheter på Spray. Idag behövs knappast något predikande, däremot strategisk rådgivning kring hur företag kan utnyttja digital kommunikation i alla delar av företaget, i alla processer, med alla målgrupper och för olika kommunikationsbehov. Läs mer om Beata Wickbom eller följ henne på Twitter. Under Wednesday Live lär Beata dig hur du hittar affärsnyttan i de sociala medierna.  

 JAKOB NORTOFT - jur kand
Jakob intresserar sig för advokatens framtida roll i förhållande till samhället och klienterna och sitter i styrelsen för Klubben för Yngre Affärsverksamma Jurister. Han intresserar sig för juridiken som argument  till och stöd för svåra beslut inom bolagen, men även tryggheten som det ger företagen att veta att alla papper är i ordning och alla beslut förankrade i det tillåtna. Han är också delägare i ett konstgalleri och utöver sitt gedigna intresse för konst ställer sig Jakob emellanåt på scen i syfte att roa folk och att öva på sin retoriska framställningsteknik. Jakob är inriktad på immaterialrätt, krediträtt och bolagsrätt men har också kommit att specialisera sig på fenomenet sociala medier och har medverkat med juridisk expertis i en bok på området. Under Wednesay Live kommer Jakob berätta om juridikens roll i den sociala kommunikationen.

MATS GUSTAFSSON
Mats älskar kundupplevelser. Han är grundare av Wednesday Relations, nätverket för marknad, sälj och CRM, samt bloggare på Mitt liv som kund som handlar om kundupplevelser och funderingar kring att vara kund. Mats har över 20 års erfarenhet av marknadsföring, försäljning och kundutveckling som konsult och i olika linjebefattningar. På Wednesday Live är Mats moderator och talar utifrån kundens perspektiv. 
                                                             

Talarrekryteringen har avslutats men vill du bidra med idéer och kanske sitter på en egen whish list är du naturligtvis alltid välkommen med en rad,  live@wednesdayrelations.org

Vi kommer att intervjua och lägga upp filmer eller ljudintervjuer med några av dagens talare – så håll utkik. Kika på programmet. 

Direkt till anmälan

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s