PROGRAM

Wednesday Live kännetecknas av olika typer av talare, klassiska föreläsningar blandat med olika inslag och delvis fram till eventet okända namn. Här kommer du att möta en skön blandning av framtidsspanare, entreprenörer, jurister och smarta kommunikatörer. Vi bjuder också på en hel massa best practise, föreläsare från företag i framkant av utvecklingen. Nedan kan du se dagens program och här kan du läsa mer om talarna.

DAGEN
08.30-09.00 | Registrering & kaffe

09.00-09.15 | Var skapas framtidens affär?
Mats Gustafsson– Se mig
– Hör mig
– Var relevant i din dialog
Mats Gustafsson, grundare, Wednesday Relations

                                          

09.15-10.00 | KEYNOTE Det sociala kommunikationslandskapet
Johan RonnestamFacebook, YouTube, Twitter, Flickr, WordPress. Företeelser som för bara några år sedan var helt okända. Nu håller dessa företag på att rita om kartan för hur ett företag kan utveckla och kommunicera sina produkter. Johan visar hur, och tar oss med på en tur in i framtiden.
– Hur påverkar teknologin vårt sätt att kommunicera och göra affärer, vilken makt har konsumenten och hur skall du som företagare förhålla dig till den nya omvärlden?
Johan Ronnestam, CD, konsult och entreprenör, Ronnestam.com

10.00-10.30 | Vikten av att förstå konsumentkultur
Genom att bättre förstå kultur och kulturella förändringar går det också att förstå konsumenterna på en mer genomgripande nivå.
Något som är absolut nödvändigt i en tid av mediefragmentering, generiska produkter och ombytliga konsumenter.
Katarina Graffman, filosofie doktor och antropolog, Inculture

10.30-11.00 | Kaffepaus

11.00-11.30 | Att mäta framgång och effektivitet i sociala medier
Simon Sunden– ROI i sociala medier – bara en bluff eller är allt mätbart?
– Myter kring användandet av sociala medier i Sverige (och det handlar knappast om Twitter).
– Hur fungerar bevakning och monitorering i sociala medier?

– Hur ska jag bevaka och mäta som företag, och hur mäter jag effekten?
– Vad sker i framtiden? Är det du eller webbanalytikern som ska ta stafettpinnen?
Simon Sundén, digital director, Honesty
                                                                            
11.30-12.00 | CASE     Du sköna nya omvärld
Annelie Gullström– så utnyttjar SEB de digitala arenorna

– En bild av vår syn på det digitala området
– Exempel på vad vi har gjort fram till idag
– Strategier, policys och guidelines
– Något om de utmaningar vi står inför
Annelie Gullström, Head of Digital Media Strategi, SEB

12.00-13.00 | Rivals lunch 

13.00-13.45 | KEYNOTE  Förändrade konsumentbeteenden inom sök 
Sven T– Resursstark på nätet
– Omvandla kunskap till affärsnytta
– En fråga om enkel matematik
– Sökbeteenden och framtidstrender
Sven Törnkvist, industry head, Google Sverige

13.45-14.15 | CASE  Från Public Relations till Public Engagement
Johnny KUnga Sommarpratare och HPs sommarkollo
Vad betyder sociala medier för HPs affärer och samhällsansvar? Hur når man en helt ny målgrupp genom kanaler som Freenode & Facebook? Och hur får man en medveten och kräsen grupp som gamers att fysiskt prova nya produkter?
Johnny Kroneld, marketing & communication manager, HP
Pelle Sjöqvist
, CD och head of social media, Dahlheim & Sjöqvist

14.15-14.45 | Juridik – ett tandlöst verktyg i det sociala mediebruset?
Jakob NortoftVad utgör intrång i företagets rättigheter och hur bevakar och beivrar man intrång?
Får mina anställda göra vad det vill eller hur får jag dem att göra det jag vill?
Vem äger vad i den sociala sfären?
Jakob Nortoft
, jur kand & bloggare

14.45-15.15 | Kaffepaus

15.15-15.45 | Sociala medier som affärskanal
Beata WMånga företag och organisationer har börjat experimentera med sociala media i sin kommunikation. Men hur ska man hitta affärsnyttan?
Beata visar exempel på strategier, lösningar och vad som krävs för att lyckas. 
Hon diskuterar också hur den klassiska hemsidan förhåller sig till bloggar, forum och sociala nätverkstjänster.
Beata Wickbom, senior strateg, Pool

15.45-16.30 | Kommunikation och påverkan i de sociala medierna
Brit StakstonGudrun SchymanMed avstamp i årets valrörelse analyseras nätets roll i påverkans-
arbetet. Har ni koll på vilka som är de stora påverkarna inom de sociala medierna? Och hur ser samspelet med traditionella medier ut?
Brit Stakston, mediestrateg och huvudförfattare till Politik 2.0 – konsten att använda sociala medier, JMW kommunikation
Gudrun Schyman,
frilansfeminist, debattör och talesperson, FI

                                       
16.30-17.15 | KEYNOTE Det nya (affärs)samhället – bortom all teknik
Richard GatarskiDet gamla talesättet man ser inte skogen för alla träd varnar oss för att enbart se på delarna. Därför lyfter vi också blicken och ser de större perspektiven. Med Richards hjälp tar vi rejäl höjd på dom sociala medierna.
– Vi är mer än jag
– Var finns framtiden?
– Våga ta en kort förlust för en lång vinst!
Richard Gatarski, Ekonomie doktor, rådgivare och inspiratör, Weconverse

                          

Talarrekryteringen har avslutats men vill du bidra med idéer och kanske sitter på en egen wish list till nästa gång är du naturligtvis alltid välkommen med en rad,  live@wednesdayrelations.org 

Vi kommer att intervjua och lägga upp filmer eller ljudintervjuer med några av dagens talare – så håll utkik. Här kan du läsa mer om talarna.

Direkt till anmälan

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s